Sto osmdesát kilometrů rychlostních zkoušek bylo připraveno pro 67 posádek. Ve startovní listině se objevili i dva regionální zástupci. Ve třídě N4 se přihlásili do Fuchs Oil Rally Příbram Jaromír Tomaštík a Jaroslav Orsák. Vsetínský Tomaštík si přizval na místo spolujezdce Richarda Laseviče a společně pak usedli do Subaru Impreza STi.

Posádka nastupovala do soutěže s cílem získat národní prioritu. Ta umožňuje jezdcům startovat v popředí startovních listin a jet tedy po čisté trati. Tomaštík s Lasevičem vstoupili do rally opatrně. Průběžně se pohybovali okolo 15. místa s minimálními odstupy na soupeře. „V úvodu závodu jsme se v autě trošku hledali. Nemohli jsme najít ten správný rytmus. Navíc páteční erzety byly postavené spíše pro vozy Mitsubishi a tady naše Subaru trošku ztrácelo. První etapu jsme zakončili na 16. místě. Pro zbytek soutěže jsme si dali za úkol posunout se ve výsledcích výše,“ popsal úvod závodu ze strany posádky Jaromír Tomaštík.

Do sobotních rychlostek nastoupil jezdec v Subaru svižněji. Během jedné zkoušky předstihl dva soupeře. Ale pak přišla 8. RZ a v ní hrůzostrašná havárie. „Na třetí sobotní zkoušce asi pět kilometrů po startu se mi Subaru utrhlo v táhlé levé zatáčce. Na tachometru jsem mohl mít zhruba sto třicítku. Auto se svezlo na hromadu dříví a po piruetě jsme zůstali stát uprostřed úzké cesty. Havárie značně poškodila celou pravou stranu vozu včetně obou kol. Já i spolujezdec jsme vyvázli bez zranění,“ vysvětlil sled událostí Tomaštík.

Vidina obhajoby národní priority se pro vsetínského jezdce rozplynula. Aby posádka co nejrychleji zapomněla na havárii, uvažuje o startu na sprintu v Jeseníkách. Stoprocentně uvidí fanoušci rally Jaromíra Tomaštíka za volantem závodního vozu v polovině října na Wurth Partr Rally Vsetín. K obhajobě národní priority měl z valašského dua blíže Jaroslav Orsák, pilotující Mitsubishi Lancer EVO 7. Také v Příbrami využil kloboucký jezdec zkušeností spolujezdce Karla Vajíka. Kdo ví, jak by se odvíjela soutěž pro posádku, nebýt technické závady na úvodní zkoušce soutěže. U turba se rozletěla hadice a posádka dokončila erzetu na posledním místě s více jak třemi minutami ztráty na nejrychlejšího jezdce.

„Tato událost nás ještě více nažhavila a my se rozjeli. Ve zbývajících erzetách jsme byli nejhůře pátí, s čímž jsme velmi spokojeni. Z 65. místa po první zkoušce jsme etapu zakončili na 30. místě,“ pochvaloval si zajeté časy v první etapě Jaroslav Orsák. Dva druhé, jeden třetí a jeden pátý nejrychlejší čas. To je výsledek, o kterém se posádce v silné konkurenci doposud jen zdálo.

Pokud by v tomto tempu Orsák pokračoval i v sobotu, mohl by dosáhnout i na kýženou prioritu. Soutěž ale končí až v cíli. Posádku zastavila poškozená spojka. Přesto posádka využila pravidel super rally a bodovala alespoň druhým místem mezi juniory. „Vstup do závodu jsem měl opravdu hodně ostrý. Již ve třetí zatáčce na mě musel spolujezdce křičet ať zpomalím, jinak to někde rozvěsíme. Proto jsme měli potíže s turbem jako štěstí v neštěstí. Nakonec jsem prioritu neobhájil. Mám na dosah titul mezi juniory a jdu po něm. Zatím jsem průběžně na 2. místě s minimálním odstupem na lídra,“ zhodnotil závod Orsák. Také dvojice Orsák -Vajík bude startovat na rally sprintu v Jeseníkách. Obhajuje zde vítězství z posledních dvou let.