VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Fabia S2000 v rámci testování co by předjezdec na Barum rally

Zlín - (FOTOGALERIE) První vůz kategorie S2000, který se v pátek večer dostane na trať 38. ročníku Barum rally, bude Škoda Fabia.

22.8.2008
SDÍLEJ:

Prezentace prototypu Škody Fabie S2000 ve Zlíně. Vůz bude na Barum rally Zlín startovat co by předjezdec. Pilotovat jej bude Jan Kopecký.Foto: DENÍK/Břenek Martin

Ač pilotován Janem Kopeckým nebude však soutěžit, ale v roli předjezdce (s číslem 0) se bude starat o bezpečnost. „Ta je na prvním místě. Netajíme se však hlavním cílem – a to je pokračovat v testování nového vozu, který by měl koncem roku projít homologací, aby byl připraven k závodům pro příští sezonu,“ vysvětlil šéf Auto Škoda motorsport Michal Hrabánek. „Pokud to bude jen trochu možné, bude se náš pilot snažit vyzkoušet potřebné věci. Dosažené časy nejsou pro nás na Barumce důležité. Spokoje budu, když vůz bez větších problémů a v celku dojede do cíle,“ dodal Hrabánek.

„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní tak i mezinárodní úrovni,“ věří nastolenému cíli Hrabánek.

Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm

Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol

Výkon: okolo 270 koní

Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční

Spojka: AP Racing – 184 mm

Tlumiče: Reiger Racing systém

Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu

Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)

Elektronika: Magneti Marelli

Autor: Martin Břenek

22.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brno 23.9.2017 - finálový galavečer České Miss 2017 v brněnské DRFG aréně.
42

Zlín slaví. Dvě nejkrásnější dívky jsou ze Zlína

Ilustrační foto.
8

V Meziříčí kvůli Baníku nastanou policejní manévry

Hejtman Čunek se nechal namaskovat za kapitána Jacka Sparrowa

Zlínský kraj otevírá dotační program s rozpočtem deset milionů korun na podporu audiovizuální tvorby. Vznik programu inicioval Regionální filmový fond z. s., který společně se Zlínským krajem usiluje o oživení filmového průmyslu v regionu.

Domácí premiéra házenkářů Zubří v Rožnově

Až na třetí pokus se v nové sezoně představí extraligoví házenkáři Zubří v domácím prostředí. Přesněji azylu.

Jiří Baroš: Viděl jsem žraloka, největší zážitek je ale setkání s tuňákem

ROZHOVOR / Jiří Baroš snil o potápění už v dětství. Začal s ním před osmi lety a dnes je potápění v podstatě jeho jediným koníčkem. Působí jako instruktor ve vsetínském DiveClubu. 

Honda nedala přednost Hondě

Ke střetu osobního auta s motocyklem došlo ve čtvrtek odpoledne v místní části Bobrky u Vsetína. Muž na skútru utrpěl zranění, se kterým ho záchranáři převezli do nemocnice. Krátce před půl třetí odpoledne vyjížděl z vedlejší silnice od skladu technických služeb třicetiletý cizinec s autem Honda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení