VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pešl už slavil životní výsledek. Pak přišel šok - penalizace

Valašské Meziříčí – V jednu chvíli obrovská radost a velké oslavy z životního výsledku, po chvíli zase obrovské zklamání a beznaděj. Taková byla pro posádku Jaroslav Pešl – Roman Pešek letošní AZ Pneu Rallye Jeseníky.

14.10.2011
SDÍLEJ:

Posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Foto: Ondřej Krajča

Posádka Toba Czech MH Racing teamu na sedmém podniku osmidílného sprintového seriálu zajela skvělý výsledek a v jednom momentu už se na rampě radovala z 8. místa absolutně a dokonce druhého fleku ve své třídě 3. Jenže pak přišel šok v podobě třicetivteřinové penalizace a zdrcující pokles „až“ na 12.místo absolutně a 5. příčku ve třídě.

Co se vlastně v inkriminované momenty na AZ Pneu Rally Jeseníky posádce Pešl – Pešek přihodilo? „Do poslední časové kontroly, která byla u cílové rampy na náměstí, jsme nestihli v časovém limitu odevzdat jízdní výkaz. Proto jsme dostali třicetivteřinovou penalizaci a bylo vymalováno,“ líčil velmi zklamaný Jaroslav Pešl inkriminovaný moment soutěže, kvůli kterému posádka spadla v umístění výrazně dozadu. Namísto osmého místa absolutně a druhého v nabité třídě 3 to bylo pro posádku Pešl – Pešek „jen“ dvanácté místo absolutně a páté ve třídě. „Nechali jsem se unést atmosférou v okolí rampy a fanoušky, a tak nějak jsme pozapomněli, že musíme v určitém čase odevzdat jízdní výkaz. Je to strašná škoda, protože jsme makali celý den o každou vteřinku a pak to dopadlo takhle. Musíme to brát tak, jak to je. Musíme jít dále, poučit se z toho,“ pokračoval zklamaně Pešl.

Zklamání obou borců bylo rozhodně na místě. Po výborných výkonech přišla fatální a hlavně zbytečná chyba a bylo po nejlepším výsledku sezony i kariéry. „Krátce po závodě ještě všechno bylo podle normálních výsledků, které se vyjely na trati. My jsme si tedy přijeli na rampu pro osmé místo absolutně a taky pro druhé místo ve třídě. Dostali jsme poháry, slavili jsme a měli jsme velkou radost. Byl to pro mě zatím nejlepší výsledek, co jsem kdy zajel. Když se pak ovšem započítala třicetivteřinová penalizace, bylo všechno pryč. O všechno jsme přišli kvůli hloupé chybě s jízdním výkazem. Byl to hrozný pocit,“ vrací se k nepříjemné chvilce na AZ Pneu Rally Jeseníky pilot valašské posádky Jaroslav Pešl.

Náplastí na nepříjemný moment v cíli, který obral posádku Pešl – Pešek o výtečné umístění, byly skvělé výkony, které posádka Toba Czech MH Racing teamu po celý den v Jeseníkách předváděla. Pešlovy dobré výkony vygradovaly v poslední deváté erzetě, ve které 31letý jezdec z Valašského Meziříčí spoustě fanoušků a asi i soupeřů vyrazil dech.

Nutno dodat, že v poslední zkoušce celé rally u Pešla vyhrálo závodnické srdce nad rozumem. Dokazují to i slova samotného pilota. „Sice většinou říkám, že je rozumější raději jet na jistotu a dojet do cíle, byť o něco později, ale tentokrát jsem fakt nechtěl jet rozumě a na jistotu. Za námi to bylo natěsnané a už se mi několikrát stalo, že jsem malý náskok před jezdcem za námi ztratil v poslední erzetě a tentokrát jsem tomu dal pořádný kotel. Prostě jsem chtěl urvat třetí místo za každou cenu. Proto jsem jel tu poslední erzetu totálně nadoraz a na maximální riziko,“ přiznal po závodě riskantní volbu Pešl.

Právě jeho ďábělská jízda v poslední zkoušce patřila k ozdobám celé rally. Pešl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX zajel v RZ 9 skvělé třetí místo absolutně. Před ním skončili jen Valoušek a Odložilík, kteří mají – s trochou nadsázky – auta z jiné planety. Za sebou nechal Pešl takové borce, jako jsou Jakeš, Pech či Sýkora. Obzvláště skalpem Václava Pecha se rozhodně nemůže pochlubit každý. „Bylo to sice velké riziko a vymyká se to naší obvyklé strategii, ale prostě jsem to riskl. Musím uznat, že mi to samotnému vyrazilo dech, jak vysoko jsme dojeli. Pár lidí nám pak i říkalo, že nás nemohli najít ve výsledcích. Jenže oni hledali kolem osmého místa, kde jsme se většinou pohybovali, a ne nahoře nad Pechem či Jakešem,“ smál se 31letý pilot z Valašska.

Potvrdit vzestupnou tendenci výkonů z poslední doby bude chtít posádka Pešl – Pešek na blížícím se posledním podniku sprintového šampionátu ve Vsetíně, který se jede v sobotu 22. října.

Autor: Marek Havran

14.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hejtman Čunek se nechal namaskovat jako legendární kapitán Jack Sparrow.
3

Hejtman Čunek se nechal namaskovat za kapitána Jacka Sparrowa

Házenkáři Zubří. Ilustrační foto.

Domácí premiéra házenkářů Zubří v Rožnově

Jiří Baroš: Viděl jsem žraloka, největší zážitek je ale setkání s tuňákem

ROZHOVOR / Jiří Baroš snil o potápění už v dětství. Začal s ním před osmi lety a dnes je potápění v podstatě jeho jediným koníčkem. Působí jako instruktor ve vsetínském DiveClubu. 

Honda nedala přednost Hondě

Ke střetu osobního auta s motocyklem došlo ve čtvrtek odpoledne v místní části Bobrky u Vsetína. Muž na skútru utrpěl zranění, se kterým ho záchranáři převezli do nemocnice. Krátce před půl třetí odpoledne vyjížděl z vedlejší silnice od skladu technických služeb třicetiletý cizinec s autem Honda.

V létě pařáky, podzim bez babího léta a tuhou zimu nám přinesou hurikány z USA

Více jsme se potili takříkajíc ve vlastní šťávě, zapršelo jen málo. Sužovalo nás všechny vedro a sucho. Takové bylo v kostce uplynulé léto, které už v pátek minutu po dvaadvacáté hodině vystřídá astronomický podzim.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení