Ozdobou závodu byl souboj o první místo mezi Václavem Pechem a Romanem Krestou. Prvenství vybojoval plzeňský Pech, když Krestu porazil o 6,4 vteřiny.

Rally měla ovšem tragický závěr. Na 13. RZ havarovala posádka Miroslav Levora – Pavla Třebínová se Škodou Fabia. I přes rychlou lékařskou pomoc jezdec i spolujezdkyně vážným zraněním podlehli.

Do Třebíče se vypravili mimo jiných také Jaroslav Orsák a Jaromír Tomaštík. Klobúcký Jaroslav Orsák nastoupil do závodu s obvyklým spolujezdcem Karlem Vajíkem. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX dostalo před soutěží nové válečné barvy, posádka pak velkou motivaci odčinit neúspěch po nevydařené rally v Hustopečích. „Jarin z Poteča“ si před soutěží postavil hned několik cílů.

„Chceme zajíždět vyrovnané časy na jednotlivých zkouškách. Často se nám stává, že zajedeme super čas, a pak čas okolo desítky nebo patnáctky. A pokud se podaří zajet slušný výsledek celkově, budeme všichni spokojeni. Umístění shodné s našim startovním číslem, by bylo velmi dobré,“ prozradil třiadvacetiletý jezdec.

Po úvodních zkouškách závodu se usadil mladý jezdec na pátém místě a toto umístění si s přehledem hlídal. V úvodní etapě potrápila posádku špatná volba pneumatik, přesto dokončila páteční část v první pětce.

Na sobotní erzety plánoval Jarek útok na čtvrté místo. Svým soupeřům začal dýchat na záda, rozdíl byl minimální. K finálnímu útoku nakonec nedošlo. Z rally odjížděla posádka smutná.

„Po tragické havárii Mirka a Pavly neměl nikdo náladu na oslavy. Všichni jsme chodili se sklopenými hlavami. Páté místo je moje nejlepší v Třebíči, přesto mě nijak netěší,“ smutnil v cíli nad dvěma vyhaslými mladými životy Jarek Orsák. Vedle 5. místa v absolutní klasifikaci ovládli Orsák s Vajíkem kategorii juniorů. Kromě bodů za páté místo si připsal Orsák i body za 3. místo ve druhé etapě. Nad jejich síly byli pouze Pech a Kresta.

Vedle Orsáka startovali v Třebíči také Jaromír Tomaštík navigovaný Jaroslavem Vrečkou. Subaru Impreza STi fungovalo během závodu bez závažnějších problémů. Problém nastal ve večerních zkouškách páteční části závodu.

„Do závodu jsme vstoupili dobře. Drželi jsme krok s ostatními jezdci naší třídy. V závěru etapy jsme se ale trošku propadli po potížích se světelnou rampou. Trošku jsme si ji očesali,“ přiznal v cíli první etapy problémy Jaromír Tomaštík. V sobotu vsetínský pilot zrychlil a ve výsledcích začal stoupat vzhůru. Nakonec se posádka zastavila na 16. místě absolutní klasifikace.

„Pěkně jsme si zazávodili. Tratě byly rychlé. Kromě problémů se světelnou rampou jsme jeli v pohodě. Nakonec se stalo, co se stalo, a na závodění nebyly myšlenky,“ řekl k soutěži Jaromír Tomaštík.

Miroslav Vebr